Zdrowie

Po prostu rusz się!

W przyrodzie czuć zmiany… Dzień staje się dłuższy, wszystko budzi się do życia, świat nabiera barw, a wokół unosi się zapach świeżej ziemi i młodej zieleni. Ale nie tylko.

Czytaj dalej...

Oczy – to nie tylko makijaż

Kiedyś mówiono, że oczy to okno duszy, potem zajęła się nimi irydologia.

Jedni widzą w nich: tęczówkę, rogówkę, siatkówkę, ciało szkliste itd., inni piękne długie rzęsy, regularne brwi o kształcie dostosowanym do typu twarzy oraz temperamentu, wykończone tuszem, cieniem, kreską. Oczy współczesnego człowieka są przemęczone, przekrwione, co m.in. jest skutkiem nieustannego wpatrywania się w monitory. Podstawowe grzechy wobec oczu są powszechnie znane: złe oświetlenie, czytanie na leżąco, oglądanie TV ze zbyt małej odległości w pomieszczeniach zaciemnionych, suche powietrze, zapominanie okularów z filtrem UV itd. Oczywiście, by zmniejszyć dyskomfort i nieco ulżyć oczom, można skorzystać z oferty aptek, czyli kropli i odpowiednich witamin, ale także z zestawów ćwiczeń relaksacyjnych proponowanych przez okulistów. Ważne, by zająć się oczami kompleksowo i pamiętać o ich codziennej pielęgnacji. Poniżej zamieszczamy krótką rozpiskę, która w tym pomoże. Taki program treningowy, a nawet fitness dla oczu.

Po pierwsze – środowisko i styl życia

Unikanie pomieszczeń zadymionych stało się łatwiejsze z chwilą wprowadzenia bezwzględnego zakazu palenia w miejscach publicznych, ale pamiętaj o regularnym wietrzeniu miejsc, w których przebywasz. Wystrzegaj się też wysokiej temperatury, wody chlorowanej, zapylenia i wiatru. Czynniki te mogą wywołać zapalenie spojówek, a jego pierwszym objawem będzie uciążliwe swędzenie. Do tego dołącz zdrowy i spokojny sen oraz relaks. Tu warto zaszaleć, bo sposobów relaksu jest mnóstwo, od masażu przez aktywność fizyczną. To naprawdę się opłaci. Oczy są przecież naszym najgroźniejszym zdrajcą: poinformują o nieprzespanych nocach, nerwowych dniach przed sesją itp. Delikatna skóra pod oczami to nie tylko nasza bezwzględna metryka, to także cenzurka naszego sposobu odżywiania oraz umiejętności radzenia sobie ze stresem. Twoje oczy opowiadają Twoją historię, czy tego chcesz czy nie. Zadbaj więc o to, by inni chcieli Cię naśladować, a koleżanki z niepokojem dopytywały, jak to jest możliwe.

 

Po drugie – fitness oczu

Nie dopuść do przemęczenia, staraj się zapobiec pieczeniu i zaczerwieniu. Pierwsze zestawy ćwiczeń relaksujących oczy powstały w latach 20. XX wieku (to wizjonetyka). Warto zapoznać się przynajmniej z podstawowymi, by wykształcić w sobie zdrowe nawyki. A nie jest to trudne. Oderwij oczy od monitora czy swojego ulubionego urządzenia elektronicznego i popatrz w dal, np. za okno (to łatwiejsze, jeśli rozciąga się tam piękny widok, ale zawsze można wyglądać czegoś lub kogoś). Regularnie mrugaj (przed komputerem nawet co dziesięć sekund), by odpowiednio nawilżyć oko. Poruszaj gałką bez przechylania głowy – spojrzyj jak najwyżej, jak najniżej, w prawo i w lewo, albo w poszczególne rogi monitora. Możesz także wodzić oczami po wyobrażonym symbolu nieskończoności lub za swoim palcem zakreślającym coraz to większe kręgi. Jeśli lubisz słońce, wystaw do niego twarz i patrz na nie przez zamknięte powieki, poruszając przy tym głową.

Oczywiście, do ćwiczeń oczu warto się przygotować, np. zacząć od kilku głębokich wdechów, rozmasowania karku lub zmiany pozycji ciała, jeśli siedzisz przed komputerem. Ćwiczenia trzeba powtarzać regularnie. Należy też pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu.

 

Po trzecie – nawilżanie i/lub odżywianie

Pielęgnacja okolic oczu powinna być dostosowana na wieku, ogólnego stanu zdrowia oraz trybu życia. Wybierz dobry krem, bogaty w witaminy, kolagen, elastynę albo kwas hialuronowy i koenzym Q10 (jeśli zmagasz się już z pierwszymi zmarszczkami). Zasada jest prosta, jeśli jesteś młodsza, skupiasz się na nawilżaniu, wraz z upływem lat musisz zadbać także o odżywianie i ujędrnienie skóry. Pamiętaj o swoim wieku, kupując odpowiednie kosmetyki, a wtedy dla innych pozostanie on tajemnicą. Możesz wybrać krem, żel, olejek, serum. Co tylko chcesz. Ważne, by kosmetyk wklepać, a nie wcierać. Złe nakładanie kremu może spowodować rozciągnięcie skóry. Zacznij więc od wewnętrznego kącika oka i poruszaj się do jego zewnętrza. I jeszcze jedno, czasami warto przygotować oczom jakąś niespodziankę, np. płatki kolagenowe z kwasem hialuronowym.

Możesz sięgnąć także po domowe sposoby: nałożyć na oczy plasterek ogórka, okład z herbaty, świetlika, rumianku, bławatka czy szałwii (w celach ściągających i antyzapalnych) albo dla odmiany z oliwy z oliwek albo masła kakaowego i wosku pszczelego (odżywienie).

Oprócz skóry wokół oczu zadbaj też o zdrowe i gęste brwi i rzęsy. W tym pomoże odżywka, serum lub kilka kropli oleju rycynowego.

 

Po czwarte – makijaż i jego usuwanie

Jeśli skóra i oprawa oczu są zadbane, to makijaż jest tylko wykończeniem. Przeglądaj propozycje w prasie lub w internecie, eksperymentuj kolorami maskary, cieni, kredek. Bądź wrażliwa na nowości, ale pamiętaj o tym, w czym wyglądasz szczególnie dobrze.

I jeszcze jedno. Może nawet najważniejsze. Nie zapominaj o dokładnym demakijażu. Używaj łagodnego środka, nie spiesz się, nie uciskaj zbyt mocno i nie ściągaj pozostałości zbyt nerwowo. Na to musisz znaleźć czas. Nie rozciągaj bez potrzeby delikatnej skóry. I pamiętaj, że oczy mają prawo wypocząć, by następnego dnia na nowo oczarowywać blaskiem.

Czytaj dalej...

Rozkwitnij na wiosnę!

Nawet jeśli jesteś szczęśliwie zakochana, to i tak na wiosnę warto przyjrzeć się sobie. Nieco krytycznie, choć bez przesady.

Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS

OFERTA

PLANY TRENINGOWE

Image

BACKFIST LADIES

TRENING DLA PAŃ
Image

BACKFIST SUPERMAN

TRENING DLA PANÓW
Image

BACKFIST SILVER

TRENING DLA SENIORÓW
Image

NINJA BACKFIST KIDS

TRENING DLA DZIECI
Image

BACKFIST POWER

TRENING DLA SPORTOWCÓW
Image

BACKFIST DLA FIRM

Image

BACKFIST COMBAT

SZKOLENIE SŁUŻB MUNDUROWYCH
Image

TRENING MENTALNY

KATEGORIE

Image

TRENING PERSONALNY

Image

FITNESS

Image

MODELOWANIE SYLWETKI

Image

MASAŻ

Image

DIETA

Image

TRENING SZTUK WALKI

Image

KURS SAMOOBRONY

Image

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

Skontaktuj się z Backfist

Jesteś zainteresowana/zainteresowany tym, o czym piszemy na łamach naszej strony?
Zapraszam do kontaktu.
Tomasz Boral

Adres

ul. Hutników 9 42-200 Częstochowa

Email

backfist@wp.pl

Telefon

Tomasz Boral: +48 602 74 54 95