Fitness – wciąż frapujący styl życia dla każdego Wyróżniony

Fitness – wciąż frapujący styl życia dla każdego Fitness – wciąż frapujący styl życia dla każdego

Zaczęło się w latach 80. XX wieku, gdy wraz z hasłami powrotu do natury i myśleniem holistycznym pojawiło się wiele programów, a nawet swego rodzaju filozofii życia.

Zaczęto zwracać coraz baczniejszą uwagę na ciało, racjonalne odżywianie oraz trening, który pozwalał utrzymać dobrą kondycję. Wprawdzie sport uprawiano od zawsze, ale zaproponowany wówczas styl życia zachęcał do ruchu bez względu na wiek, status i płeć. Ćwiczenia przy muzyce (aerobik) stawały się atrakcyjniejsze i zapewniały miłe spędzenie czasu. Przypominały taniec, ale były indywidualne (choć można je wykonywać w grupie) i bardziej dynamiczne. Być może dlatego, realizowały oczekiwania współczesności. A potem machina ruszyła. Pojawiały się coraz to nowe propozycje programów i treningów sięgających do różnych tradycji i kultur, a także do sztuk walki.

Tak rodził się fitness – poprawiający gibkość, zwinność, koordynację ruchową, wytrzymałość, siłę, i oczywiście dający nadzieję pozbycia się zbędnego tłuszczyku. Wiosną jest to szczególnie ważne i pewnie motywujące do ćwiczeń. Do upowszechniania nazwy przyczyniła się także firma Missy, która tak właśnie nazwała jeden ze swoich dezodorantów. Dziś trudno sobie wyobrazić świat bez fitnessu, przynajmniej tę językową. Kojarzymy go z ćwiczeniami i klubami, które stają się miejscem spędzania wolnego czasu.

 

Dla młodych i starszych

Fitness kojarzy nam się przede wszystkim z dynamicznymi ćwiczeniami przy muzyce, ale przecież jest to doskonały rodzaj aktywności bez względu na wiek. To dobry sposób, by poprawić kondycję, schudnąć, zrelaksować się, wzmocnić mięśnie lub wyrzeźbić konkretne partie mięśni. W zależności od sprawności ciała i oczekiwań możemy wybierać wśród różnych form. A fitness wykorzystuje rozmaite rekwizyty: hantle, stopnie, gumy, piłki, trampoliny, a także odmienne rodzaje muzyki współczesnej. Odwołuje się także do innych form spędzania wolnego czasu – tańca, sztuk walk czy medytacji (to nie tylko doskonale kojarzona joga, ale także tai-chi). Czasami trudno się zdecydować, dlatego warto porozmawiać z trenerem, by doradził nam odpowiedni typ ćwiczeń, choć oczywiście warto popróbować wszystkiego, co dostępne. Z ciekawości, ale także dla urozmaicenia normalnego treningu. Ćwiczenia nie mogą być przecież żmudne i nudne. To ma być przede wszystkim dobry sposób spędzania wolnego czasu. I dobra zabawa.

 

Systematyczność i motywacja

Ważne, żeby dobrze zaplanować ćwiczenia i wpisać je w swój grafik. Ruch nie zna złej pory. Jeśli postanowisz ćwiczyć rano, zapewnisz sobie zastrzyk energii na cały dzień, wieczorem natomiast odreagujesz stres i zmęczenie kumulowane przez cały dzień. Pamiętaj natomiast o systematyczności. Ćwicz raz–dwa razy w tygodniu najlepiej pod okiem instruktora. Przynajmniej na początku. Będziesz sprawniejsza, zdrowsza, szczęśliwsza, odporniejsza na stres. Ruch to przecież jedna z najlepszych form profilaktyki.

A kompetencje, które zdobędziesz w trakcie pracy nad sobą – zainteresowanie zdrowym trybem życia, systematyczność, wiara w swoje możliwości i umiejętność motywowania siebie w momentach znużenia zaowocują w codziennym życiu. O endomorfinach i poprawie kondycji ciała nie wspomnę. Bo to oczywiste!

Powrót na górę

OFERTA

PLANY TRENINGOWE

Image

BACKFIST LADIES

TRENING DLA PAŃ
Image

BACKFIST SUPERMAN

TRENING DLA PANÓW
Image

BACKFIST SILVER

TRENING DLA SENIORÓW
Image

NINJA BACKFIST KIDS

TRENING DLA DZIECI
Image

BACKFIST POWER

TRENING DLA SPORTOWCÓW
Image

BACKFIST DLA FIRM

Image

BACKFIST COMBAT

SZKOLENIE SŁUŻB MUNDUROWYCH
Image

TRENING MENTALNY

KATEGORIE

Image

TRENING PERSONALNY

Image

FITNESS

Image

MODELOWANIE SYLWETKI

Image

MASAŻ

Image

DIETA

Image

TRENING SZTUK WALKI

Image

KURS SAMOOBRONY

Image

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

Skontaktuj się z Backfist

Jesteś zainteresowana/zainteresowany tym, o czym piszemy na łamach naszej strony?
Zapraszam do kontaktu.
Tomasz Boral

Adres

ul. Hutników 9 42-200 Częstochowa

Email

backfist@wp.pl

Telefon

Tomasz Boral: +48 602 74 54 95