Czy odchudzanie musi być katorgą? Wyróżniony

Czy odchudzanie musi być katorgą? Czy odchudzanie musi być katorgą?

Wielkimi krokami zbliżają się wakacje, niedługo wszyscy zrobimy użytek z lekkiej i niekiedy skąpej odzieży.  Z pewnością wiele z nas wybierze się na upragniony urlop, gdzie będziemy chcieli pokazać się z jak najlepszej strony. Niestety czasami radość z wypoczynku może zostać przyćmiona kompleksami oraz obawami związanymi z posiadaną „formą”(lub jej brakiem).

Obecnie panująca moda na bycie „fit” ma swoje plusy i minusy. Zdecydowaną zaletą jest fakt, że coraz bardziej zaczynamy przyglądać się temu co jemy oraz nie boimy się aktywności fizycznej. Z kolei powszechna, niekiedy destrukcyjna presja na wysportowane ciało to zdecydowana wada. Co powinniśmy zrobić, żeby dobrze prezentować się tego lata?

Najważniejszym aspektem zadbanego wyglądu jest dieta, czyli to co jemy. Powinniśmy pamiętać, że to właśnie od niej zależy 70% naszego sylwetkowego sukcesu. Nasz jadłospis powinien być zbilansowany, czyli dostosowany do indywidualnych cech, takich jak: płeć, wiek, waga, czy wzrost.

Najczęściej popełnianym błędem osób, które chcą uzyskać korzystniejszą aparycję jest chęć szybkiego pozbycia się nadprogramowych kilogramów. Pamiętajmy, że na obecny stan naszego organizmu pracowaliśmy przez dłuższy czas, dlatego jego zmiana chwilę potrwa. Nie da się wszystkiego naprawić stosując rygorystyczne diety, przez które sam termin „dieta” często kojarzy się z męczarnią. 1000kcal dziennie, dieta Dukana, dieta kapuściana, arbuzowa, owocowa… - w Internecie możemy znaleźć ich całe mnóstwo. Tego typu wynalazki bardzo destrukcyjnie wpływają na nasze ogólne funkcjonowanie. Swoich zwolenników przyciągają głównie tym, że podczas ok. dwutygodniowej kuracji pozwalają na zrzucenie nawet 10kg… Podczas gdy, bezpiecznym efektem zdrowej, zbilansowanej diety jest utrata ok. 0,5 – 1kg tygodniowo! Szybkie pozbycie się nadmiarowych kilogramów w najlepszym wypadku wiąże się z popularnym efektem jo-jo, wypadaniem włosów, pojawieniem się zmarszczek czy rozstępów. Poważniejszą konsekwencją jest np. anemia, która objawia się m.in. ciągłym zmęczeniem, bladością, sennością. Warto także wspomnieć o tym, że podczas zbyt szybkiego procesu chudnięcia organizm korzysta ze składników energetycznych pochodzących z naszej masy mięśniowej, a nie z tkanki tłuszczowej. W skutek tego procesu możemy zwyczajnie nie mieć siły na wykonywanie czynności, z którymi wcześniej nie mieliśmy problemów, czyli pogorszy się poziom naszego ogólnego funkcjonowania.  Ponadto, w skrajnych przypadkach możemy doprowadzić do kamicy żółciowej, która pojawia się kiedy w bardzo krótkim czasie drastycznie zmienimy nasze odżywianie. Następuje zwiększenie produkcji cholesterolu oraz jednoczesne zmniejszenie ilości soli kwasów żółciowych, co może doprowadzić do tworzenia się kamieni w przewodach i woreczku żółciowym. Co w takim razie powinniśmy zrobić, żeby schudnąć?

Dobrze dobraną dietę ułoży nam specjalista. Nie powinniśmy obawiać się korzystania z ich pomocy. Taką osobą może być np. dietetyk lub trener personalny. W obu przypadkach powinniśmy zadbać o to, aby były to osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, nie bójmy się pytać o takie aspekty podczas pierwszego kontaktu.

Co zrobić, jeśli czujemy, że nie będziemy w stanie ograniczyć ilości spożywanych posiłków lub ukochanych słodyczy, czy fast-foodów? Zaczerpnijmy trochę motywacji, o którą we współczesnym świecie nie jest trudno. Możemy wyobrazić sobie siebie jako osobę szczuplejszą, posiadającą „idealną” sylwetkę. Jeżeli nasza wyobraźnia nie za bardzo chce z nami współpracować, to kolejną opcją jest odnalezienie na Instagramie, Facebooku, czy innych zakątkach Internetu, osób, które takie sylwetki posiadają. Przeglądanie różnych metamorfoz czy profili innych ludzi, zwłaszcza tych podobnych do nas, sprawia, że nasze chęci do walki o upragniony wygląd wzrastają. Dodatkowo nic nie stoi na przeszkodzie, aby wydrukować sobie zdjęcie/plakat pewnej znanej osoby, która jest odzwierciedleniem naszej wymarzonej formy i powiesić je w znaczącym miejscu, czyli takim, w którym często spędzamy czas. Gwarantuję Wam, że jedzenie uwielbianych słodyczy, czy fast-foodów podczas spoglądania na ten plakat, nie będzie przyjemne! J To tylko kilka przykładowych rozwiązań tego problemu. Jeżeli jednak wiemy, że nie poradzimy sobie sami z ułożonym planem diety, to warto skorzystać z pomocy psychodietetyka, który powie nam co robić, aby w mniej bolesny sposób zmienić  nawyki żywieniowe.

Jeżeli mamy już motywację i ułożoną dietę to najwyższy czas przystąpić do aktywności fizycznej. Powinniśmy dostosować ją do swoich możliwości. Początkowo wystarczą drobne kroki, które przybliżą nas do upragnionej sylwetki. Jeżeli nie mamy kondycji spróbujmy skorzystać ze schodów zamiast windy a w niedzielne popołudnie, zamiast leżeć na kanapie, wybrać się na spacer. Następnie spróbujmy znaleźć taką formę aktywności, która sprawi nam przyjemność. Może to być jazda na rowerze lub rolkach, bieganie, pływanie, taniec a nawet regularne uczęszczanie do parku trampolin, czy trenowanie sportów walki J Nie odczuwajmy lęku przed eksperymentowaniem. Gdy odnajdziemy już nasze sportowe powołanie, to zadbajmy o to, aby często i regularnie uczęszczać na zajęcia. Ponownie powinniśmy zainteresować się kompetencjami osoby, która prowadzi nasz trening, bez względu na to czy jest on grupowy czy personalny. W tym miejscu może wystąpić kolejny dylemat. Osoby ze znaczną nadwagą lub po prostu nieśmiałe mogą obawiać się uczęszczania do bardzo popularnych oraz nastawionych przede wszystkim na zysk siłowni. Podobnie może być z osobami, które denerwuje „lansiarski” klimat. Dodatkowo, jeżeli chcemy jak najlepiej doskonalić naszą technikę oraz uzyskać jak najszybsze efekty to warto byłoby zdecydować się na trening personalny, prowadzony pod okiem kompetentnego trenera osobistego. Pamiętajmy, że uprawianie sportu ma przede wszystkim sprawiać nam przyjemność J 

Odchudzanie to nie stosowanie rygorystycznych diet, lecz proces złożony z kilku aspektów. W jego trakcie najważniejsze jest nasze zdrowie. Regularna aktywność fizyczna sprawia, że jesteśmy bardziej pozytywni. Dzięki odpowiednio zbilansowanej diecie oraz treningom poprawia się stopień naszego ogólnego funkcjonowania, co często jest widoczne „gołym okiem”. Włosy wypadają nam w mniejszej ilości lub przestają w ogóle, poprawia się stan naszej cery oraz kształtuje się nasza sylwetka. Powinniśmy także wiedzieć, że odchudzanie to nic innego jak zmiana nawyków, czyli prowadzenie zdrowego trybu życia opartego o zasady zdrowego odżywiania, który nie jest katorgą.  W pogoni za pożądanym wyglądem musimy pamiętać, że mamy podobać się przede wszystkim sobie. Jeżeli zgubienie paru nadprogramowych kilogramów ma pomóc nam w akceptacji siebie oraz wzroście pewności siebie, to nie obawiajmy się spróbować.  

Powrót na górę

OFERTA

PLANY TRENINGOWE

Image

BACKFIST LADIES

TRENING DLA PAŃ
Image

BACKFIST SUPERMAN

TRENING DLA PANÓW
Image

BACKFIST SILVER

TRENING DLA SENIORÓW
Image

NINJA BACKFIST KIDS

TRENING DLA DZIECI
Image

BACKFIST POWER

TRENING DLA SPORTOWCÓW
Image

BACKFIST DLA FIRM

Image

BACKFIST COMBAT

SZKOLENIE SŁUŻB MUNDUROWYCH
Image

TRENING MENTALNY

KATEGORIE

Image

TRENING PERSONALNY

Image

FITNESS

Image

MODELOWANIE SYLWETKI

Image

MASAŻ

Image

DIETA

Image

TRENING SZTUK WALKI

Image

KURS SAMOOBRONY

Image

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

Skontaktuj się z Backfist

Jesteś zainteresowana/zainteresowany tym, o czym piszemy na łamach naszej strony?
Zapraszam do kontaktu.
Tomasz Boral

Adres

ul. Hutników 9 42-200 Częstochowa

Email

backfist@wp.pl

Telefon

Tomasz Boral: +48 602 74 54 95